22 декември 2008 г.

портоКАЛНО време

Сигурно имам вече читатели на блога, достатъчно млади, за да не си спомнят, че навремето портокали имаше само за Нова година. Имаше даже и песничка, в която се пееше "... мандарините у нас, ето идва дядо Мраз". Поне в сезона портокалите не ни липсваха. На ъгъла до сегашния ми офис имаше плод-зеленчук. Продавачката леля Гина беше приятелка на майка ми и винаги се уреждах. Бях в седми клас, когато бях уредил и няколко щайги портокали за училищния "купон" в "Базовото". Защо се сетих за портокалите и леля Гина. Тая нощ ми звъннаха за убийство пред портала на "Сердика", оказа се, че убитият е един от синовете и. Кална история, връщал се е от банкет, може и да не е искал да се харчи за такси, минал напряко през гарата и до млекозавода в гръб трябва да го е връхлетяла кола. Шофьорът е избягал, полицаи са плъзнали гледам навсякъде, оглеждат паркинги, таксита. Какъв трябва да си да претрепеш някого с колата си и да се скатаеш? Хубаво, дори и да не го намерят, как ще живее тоя човек с тайната, че е убил човек? Навръх Коледа, по портокалено време...

Няма коментари: