30 септември 2008 г.

Усмивки от старите вестници

Image Hosted by ImageShack.us

Имах работа в библиотеката и попаднах на едно "намигване" от миналото и пак се отнесох в спомени. Вестник "Отечествен фронт", бр. 13311 от 27 ноември 1989 година, две седмици след "историческия" Десети ноември. Заглавията, разбира се, са убийствени "Преустройството работи", "Първите букви от азбуката на демокрацията" - има репортаж от съботния митинг в Южния парк с участието на д-р Константин Тренчев и Любомир Собаджиев. От снимката човек може да придобие представа кой участва в писането на първите букви от азбуката на демокрацията, хехе, разбира се аз, а зад мен с чадъра е комсомолският секретар на Централната комсомолска школа. По онова време ме бяха изпратили за един месец в АОНСУ на обучение в ЦКШ. Бях чувал за Южния парк още преди 10 ноември по Свободна Европа и, разбира се, всичко ми беше интересно въпреки дъжда и студа. Репортерката Данка Василева дори е цитирала, по моему с критичен елемент моя теза, че "Демокрацията е възможност да се отстояват всякакви възгледи. Дори и фашистки". Не, младежът не беше с фашистки убеждения. Но така разбираше демокрацията, пише още Данка, днес главен редактор на вестник "Експрес". Пак според статията "той получи достоен отговор". Не помня отговора, но помня, че яко се карах с някого (има си хас), а накрая прогизнал като мокра кокошка ме прибра у тях кореспондентът на ПАП в София Богдан Корнелюк и за първи път в живота си ядох спагети с гъбен сос със семейството му на тогавашния "Георги Георгиу - Деж" 27, сега дори не знам как се казва булевардът.

1 коментар:

Анонимен каза...

А бе комплексар такъв, как така ти от първа подлога по онова време, стана най големия демократ?...