30 септември 2008 г.

Big Brother 4: Мила

Човърка ме да напиша нещо за това, което се случва в Биг Брадър, но при все, че съм без особени задръжки, сърце не ми дава да напиша нещо срещу Мила. Вярно, че не я познавам и толкова добре, но в същото време поведението и в конкретната ситуация ми се вижда гадно и отблъскващо. Допадна ми мнението на Стоян Стоянов във форума на Брадъра, затова си измивам ръцете, като пускам неговия текст тук:


Здравейте, казвам се Стоян Стоянов и съм редактор в седмичника „Показател” (www.pokazatel.net). Учил съм три години с Мила в Шуменския университет – специалност журналистика. На четвъртата година сляпото момиче просто престана да идва на лекции. Познавам я много добре. Десетки пъти съм я изпращал до тях, или съм я водил по нейни срещи. Честно да си призная, съжалявам за всяка помощ, която съм й оказвал. Мила е емоционален и енергиен вампир, изтощава те за секунди. Винаги съм се чувствал страшно зле след контакти с нея. Всички видяхте, че Мила не моли за помощ, тя я изисква. За нея целият свят й е длъжен – затова че е загубила зрението си. Навик й е да се държи грубо и да се опитва да внушава вина за собствените си проблеми. Дори когато говори нормално – в гласа й звучат агресия и напрежение.Въпреки помощта, която й оказвахме аз и още няколко колеги, Мила даваше сърцераздирателни интервюта за национални ежедневници и ни обвиняваше, че не сме я поглеждали, че заради нас тя се блъскала сама в катедрите на учебните зали.Истериите, подобни на кавгата с Таня, са нещо нормално за нея. Никой никога не я разбира, но и тя не правеше опит да разбере нас. Всички трябваше да се съобразяваме с нея. ТОВА Е! Нейното присъствие е натрапчиво и нагло. За да бъде Мила НЯКЪДЕ – тя непременно трябва да е в тежест на НЯКОГО. Друг вариант за нейния характер няма. Тя е „самостоятелна”, горда и независима, дразни се когато й предлагат помощ или я съжалява, но в същото време за Мила не е никакъв проблем да нарежда и заповядва. НЕ ХАРЕСВАМ МИЛА – НЕ ЗАЩОТО Е СЛЯПА, А ЗАЩОТО Е КОФТИ ЧОВЕК. Въпреки всичко се надявам тя да спечели парите, за да може с тяхна помощ да се оперира. Възвръщането на нейното зрение може да я промени към по-добро.

8 коментара:

voxy каза...

адски отвратителна, заядлива досадна, няма никакъв начин да й се угоди достатъчни са 1 час гледане на всеки да се убеди за какъв изрод говорим, това че е сляпа с нищо не задължава никого

Анонимен каза...

Много мои приятели и приятелки от други градове не ми вярваха на моите отрицателни възгледи за болшинството шуменки! Е, нека да ги видят сами и да се убедят в това,което говорих!

SecondShoe каза...

Мда, лично съм бил свидетел как Стоян и други колеги на Мила винаги са й помагали за всичко по време на лекции, тъй като те бяха в по-горен курс, но имаха доста лекции в един поток с нашия курс.

Анонимен каза...

Здравейте,
Стоян е прав за това, което казва. Нека обаче не забравяме една ключова подрбоност - Мила е сляпа. Не знам какво е да си сляп и не мога да си представя какво е да спра да виждам. Самата мисъл ме ужасява. Може и да е енергиен вампир, но тя е по-слабата и според мен дори грубото поведение си е защитна реакция. Всички останали сме едни очи напред и мисля, че това не е никак малко. Хората получават комплекси и се държат гадно с други хора по-далеч по-глупави причини. Мисля че може да простим на един сляп човек тези недостатъци.

Стоян Стоянов каза...

Стоян (тук ще пусна един друг мой коментар оставен във форума на ББ4):

Уважавам мнението ви (за run_Lola_run говоря в случая), но вие наистина си нямате представа какво се случва с хората, когато стоят около Мила.
Повярвайте ми, в моите думи има МНОГО здрав разум и горчив опит.
Поне 10 пъти съм закъснявал за работа, просто защото е трябвало някой да изпрати Мила до тях, а по пътя тя нарежда: първо да я заведеш там, после тук... Обяснявам й, че бързам, но… нали не закъснява тя, казва „Ами аз ще съм виновна” или „Е, какво пък толкова”.
Това е човек, който наистина не оценява помощта на хората, а я приема за даденост. По пътя трови душата ти само и единствено със злобни коментари и критики, че си…, че не…, че еди кой си…
Два пъти милата Мила така ме е изтощавала, че единият път не успях да се прибера. Прилоша ми след поредното едночасово тежко изпращане и се свлякох на една пейка. След 15 минутна почивка успях да се изправя и довлача до вкъщи. Оттогава не съм се докосвал до нея.
А иначе всичкото това съм го казвал и пред Мила. Не знам колко добре ме разбра, защото тя чува само това, което иска, но оттогава спря да ми говори.
Нейната най-добра приятелка Ралица успя да ме убеди, че шоуто е върнало позитивизма й (и сигурно е било така за известно време), но ето че нещата тръгват по старо му. Което е жалкото.
Иначе нейните скандали са едни и същи. Почакайте и ще видите пълния й репертоар. Аз го знам наизуст. И зрителите, които и симпатизират до края на участието й ще преобърнат мнението си.

Стоян Стоянов каза...

@ Анонимен
Иначе ДА, тя е сляпа. И мен това ме ужасява, но доброто отношение и човечността не трябва да имат нищо общо с физическите недъзи.
ПС: Сега аз излязох най-коравосърдечният драскач от Шумен. Май само аз си позволих да напиша нещо лошо (и вярно) за Мила. Не ми беше приятно да напечатам всичко това – но имах нужда да кажа истината. Независимо какво ще си помислят хората. Много мои колеги ми писаха и казаха – точно така е. Аз ги питам „Вие що не напишете коментар по темата”, а те „е, не... как ще пиша лошо за инвалид” или „може, ама по-късно”.

Анонимен каза...

Ами не ... дори да е такъв ужасен човек какъвто я описвате. Я сега да се поставим на нейно място дали ако сме слепи или имаме някакъв друг недъг ще сме толкова човечни и разбрани. Освен това мисля, че е нормално да се помага на по-слабите и то без да търсим благодарност. Освен ако не помагаме само, за да ни благодарят. Като прецениш, че това ти влияе зле не му помагаш и толкова. Големи коментари голямо нещо. Като не и се помага ще се приспособи и ще се оправя сама, но да бъде обсъждана и едва ли не осъждана по форуми - после си говорим за толерантност.

Стоян Стоянов каза...

Много добри въпроси, но аз казах всичко, което имах да казвам по темата.