30 март 2008 г.

Мешана скара ала Полша

Съгреших днес, много, да ми прости Господ. Отдадох се на лакомия. Ходихме на обяд в "Bida", ресторант по пътя за Варшава. Спирахме там миналата есен и много ни хареса. Bida на български може да се преведе като "сиромашия". Менюто е като за сиромаси, които или отдавна не са яли, или ядат за последно. Пържолата е с размерите на дългосвиреща грамофонна плоча, котлет дьо волей, който в България е с размерите на зелева сърма, тука гони бейзболна топка. Дори да елиминираме журналистическото ми преувеличение от 10 на 100 (аз по-големи надценки не слагам), пак е внушително. Тоя път си поръчахме мешана скара по полски. Оригиналното название на блюдото беше "Скара в корито". Наистина ни донесоха едно дървено корито, като копанка, препълнено с меса - свинско филе, свински ребра, шишове, джолани, наденица и бахур, върху възвишение от цели картофи в някакви умопомрачителни подправки. По меню порцията е разписана за 6 души, ние бяхме петима възрастни и дъщеря ми, но изяждане нямаше това нещо. Каквото остана любезно ни го опаковаха за вкъщи, претеглихме тука, само месото дето сме върнали е едно кило. Като се има предвид, че ресторантът е на пътя от източната граница към столицата, според мен това е кръг от стратегичната отбрана на Полша, където елиминират руски разведки тръгнали към Варшава. Като заседнат тука, няма излизане. Особено ако си поръчат и няколко дузини водка. Подозренията ми се засилват от табелките "Фотографирането забранено" по фасадата и вътре в ресторанта. Явно е военен обект. С две думи - пазете се от това място. Майтап де. Ако пътят ви минава оттук - по шосето Люблин - Варшава, не се колебайте да спрете. И си поръчайте "Корито скара за шест души" (KORYTKO GRILLOWE DLA 6 OSÓB). Включва - всички асортименти от скарата, всички салати, и печени картофи. Менюто и цените. За да бъде грехът пълен с Агата изядохме и по една мелба-гигант. Обаче вече минаваме на диета. В най-скоро време.

Няма коментари: