20 март 2008 г.

Другата Румъния

От доста време изпитвам все по-големи симпатии към Румъния и събарям полека-лека стереотипите в главата ми за румънците. Въпреки, че е малко след 6 магистралата към Букурещ е натоварена към столицата, явно с гюргевлии, пътуващи за или по работа. Ако човек не познава Букурещ е трудно да намери пътя за Бузъу (Buzău), откъдето минава маршрутът ни. И аз не го познавам добре, но пък с джипиеса си правим нещо като околовръстно през крайните квартали и избягваме задръстванията. На бензиностанцията на OMV А95 струва 3.79 леи, приблизително ок. 1.90 лева. Трасето след Букурещ минава и най-смелите ми очаквания. Асфалтът гладък, пътят достатъчно широк и позволяващ изпреварвания и скорост ок. 120 км. в час. Насрещни "колеги" ни спасяват от румънски катаджии с пресветване точно 6 пъти. В 8.14 вече сме в центъра на Бузау. За съжаление се минава през самия град и губим доста време докато излезем на пътя за Бакъу (Bacău). Голям проблем по "източния маршрут" е, че никъде няма храсти, но пък има на 10-15 километра бензиностанции с чисти и безплатни тоалетни. В Бъкау има летище, Макдоналдс и още куп признаци за град. Но отново същият проблем - 30-40 минути изоставане по светофари и кръстовища. Пред селцето Владу Молдове виждаме и първия жив щъркел за тази година. Агата ни съсипва с повтарящи се въпроси: Кога ще пристигнем в хотела, още колко имаме да пътуваме, скоро ли пристигаме. Сключваме договор - ако повтори въпрос, няма да и се сбъдне изобщо въпросът. Т.е. ако попита в колко ще стигнем в хотела, няма изобщо да спим в този хотел. Малката обаче хитрува. Тате, в колко... Викам - Аги, внимавай дали не си ми задавала тоя въпрос. А тя - да, но този път малко по-различно ще те питам. Пак е юнак, че издържа пътуването без да мърмори.
Часовникът в Сучава е копие по памет на Weltuhr на Александерплац в Берлин
Бавен транзит и през Сучава. Тук имам спомени от 1987 година, когато скачах от влака от вагон-ресторанта, след като разбрах, че на предишната гара (т.е. в Сучава) са откачили международните спални вагони. Като цяло - румънското трасе на Изток го оценяваме и препоръчваме като супер, без баири, без завои. Точно на 600-ия километър намираме подходящо хотелче и си правим резервация за връщането. Предстои да напуснем територията на ЕС.

Трактор с перденца и саксийки вътре - Romania Designe

1 коментар:

Dianora Ungureanu-Maier каза...

Сега не мога накрая разбирам половината от това, което ви пиша. Научих някои български тази година. Надявам се, че ви харесва в Румъния.