Качиха вицовете върху тоалетна хартия
Пуснаха тоалетна хартия с вицове
Фирма от Пловдив подготвя и ролки с курсове по английски и шофьорския правилник
КРАСИМИР КРУМОВ (Телеграф)
Вицовете в тоалетната вече не са привилегия на избран кръг притежатели на лаптоп и безжична връзка, а достояние на целия народ. До революционната промяна се стигна след като фирма от Пловдив пусна от една седмица на пазара уникална тоалетна хартия с анекдоти. В опаковка от по 4 ролки влизат два “тома” вицове и две ролки със судоку. Според съставителите на тоалетната подборка вътре имало над 1000 вица, разположени на дължина от 23 метра.
Идеята се родила в главата на 45-годишния управител на пловдивската “Евро папир” Иван Ботовски още през 1996 година. Мислех си, че като ходи на това място, човек си взима нещо за четене и трябва да не зависи от датата и от времето, а да е по-актуално. По онова време хит във Франция станал роман, отпечатан върху тоалетни ролки, всяка глава на отделна. Идеята се забави, защото за да пуснеш един продукт, трябва да имаш достатъчно производствени мощности да задоволиш пазара, обяснява Ботовски. Това, което е пуснал на пазара заедно със съдружника си Христо Костов е все още бета версия – работим върху качеството на печата и на самата хартия, гледаме на кой цвят стои по-добре. Пуснали тоалетната литература преди седмица малко под натиска на самите търговци. Производството обаче няма да спре с вицове и судоку. Следващата стъпка на пловдивчаните ще е да отпечатат на двуслойни рола курсове за обучение по английски и бисери от кандидат-студентски изпити. Принос на “Евро папир” в борбата срещу смъртта по пътищата ще бъде и издаването на тоалетна хартия с правилника за движение по пътищата, който да напомня на шофьорите в минутите на уединение основни моменти от задълженията им.
Въпреки, че продуктът е на пазара само от седмица интересът към него е голям, твърдят продавачките в шуменските магазини, които едни от първи изпробвали неговата многофункционалност. Самите производители твърдят, че техните ролки не са за разглезени дупета, които са свикнали вече с вносната целулоза на цена над 2 лева за ролки, нито за тия, които използват разпадаща се на прах в ръцете хартия, произведена рециклирана хартия. Таргетът на вицовете и судокуто ще е среднозаможният българин извън големия град, разяснява Ботовски.
Като всяко едно книжно издание в ролките хартия има оставено и място с надпис “Място за вашата реклама”.
Мария Антоанета ползвала бродирани салфетки, българите овча вълна
Преди появата на тоалетната хартия хората в нужда използвали различни средства за лична хигиена. Така например придворните шивачки на Мария Антоанета специално за нейното дупе правели копринени кърпи с бродерии и инициалите и. Останалите в йерархията се спасявали кой както може и според материалния си статус – парцали от плат, трева, сено, пясък, мъх, вода, сняг, камъчета – в зависимост от страната и атмосферните условия. В България се оправяли с вълна от овца и царевична шума, сочат проучванията на Иван Ботовски по въпроса. В Китай обаче владетелят ползвал аксесоар от хартия още през 14 век. Първата фабрична хартия е пусната през 1857 година на американския пазар от някой си Джоузеф Кейти, чието фамилно име било отпечатано на всяко листче. През 1879 година, докато в България още се туткаме с Първото Велико Народно събрание, пак американската компания Скот Пейпър Къмпани въвежда в обръщение първата ролка. Първата двупластова хартия влиза в живота първо на англичаните през 1942 година. Година по-късно се появяват ролки с образа на Хитлер. По време на войната в Персийския залив през 1990-1991 година ролки тоалетна хартия са използвани за камуфлаж на танковете, а при следващата война в Ирак американският пазар се превъзбужда от образа на Саддам Хюсеин, отпечатано върху санитарния продукт, срещат се американски долари, снимки на Буш или Бин Ладен. Популярна в Полша преди три години стана серията “Тоалетници” с отпечатани комикси за действащи политици. По време на социализма в страните от Източна Европа притежаването на тоалетна хартия очертава материалния и социалния статус на притежателя.
Фирма от Пловдив подготвя и ролки с курсове по английски и шофьорския правилник
КРАСИМИР КРУМОВ (Телеграф)
Вицовете в тоалетната вече не са привилегия на избран кръг притежатели на лаптоп и безжична връзка, а достояние на целия народ. До революционната промяна се стигна след като фирма от Пловдив пусна от една седмица на пазара уникална тоалетна хартия с анекдоти. В опаковка от по 4 ролки влизат два “тома” вицове и две ролки със судоку. Според съставителите на тоалетната подборка вътре имало над 1000 вица, разположени на дължина от 23 метра.
Идеята се родила в главата на 45-годишния управител на пловдивската “Евро папир” Иван Ботовски още през 1996 година. Мислех си, че като ходи на това място, човек си взима нещо за четене и трябва да не зависи от датата и от времето, а да е по-актуално. По онова време хит във Франция станал роман, отпечатан върху тоалетни ролки, всяка глава на отделна. Идеята се забави, защото за да пуснеш един продукт, трябва да имаш достатъчно производствени мощности да задоволиш пазара, обяснява Ботовски. Това, което е пуснал на пазара заедно със съдружника си Христо Костов е все още бета версия – работим върху качеството на печата и на самата хартия, гледаме на кой цвят стои по-добре. Пуснали тоалетната литература преди седмица малко под натиска на самите търговци. Производството обаче няма да спре с вицове и судоку. Следващата стъпка на пловдивчаните ще е да отпечатат на двуслойни рола курсове за обучение по английски и бисери от кандидат-студентски изпити. Принос на “Евро папир” в борбата срещу смъртта по пътищата ще бъде и издаването на тоалетна хартия с правилника за движение по пътищата, който да напомня на шофьорите в минутите на уединение основни моменти от задълженията им.
Въпреки, че продуктът е на пазара само от седмица интересът към него е голям, твърдят продавачките в шуменските магазини, които едни от първи изпробвали неговата многофункционалност. Самите производители твърдят, че техните ролки не са за разглезени дупета, които са свикнали вече с вносната целулоза на цена над 2 лева за ролки, нито за тия, които използват разпадаща се на прах в ръцете хартия, произведена рециклирана хартия. Таргетът на вицовете и судокуто ще е среднозаможният българин извън големия град, разяснява Ботовски.
Като всяко едно книжно издание в ролките хартия има оставено и място с надпис “Място за вашата реклама”.
Мария Антоанета ползвала бродирани салфетки, българите овча вълна
Преди появата на тоалетната хартия хората в нужда използвали различни средства за лична хигиена. Така например придворните шивачки на Мария Антоанета специално за нейното дупе правели копринени кърпи с бродерии и инициалите и. Останалите в йерархията се спасявали кой както може и според материалния си статус – парцали от плат, трева, сено, пясък, мъх, вода, сняг, камъчета – в зависимост от страната и атмосферните условия. В България се оправяли с вълна от овца и царевична шума, сочат проучванията на Иван Ботовски по въпроса. В Китай обаче владетелят ползвал аксесоар от хартия още през 14 век. Първата фабрична хартия е пусната през 1857 година на американския пазар от някой си Джоузеф Кейти, чието фамилно име било отпечатано на всяко листче. През 1879 година, докато в България още се туткаме с Първото Велико Народно събрание, пак американската компания Скот Пейпър Къмпани въвежда в обръщение първата ролка. Първата двупластова хартия влиза в живота първо на англичаните през 1942 година. Година по-късно се появяват ролки с образа на Хитлер. По време на войната в Персийския залив през 1990-1991 година ролки тоалетна хартия са използвани за камуфлаж на танковете, а при следващата война в Ирак американският пазар се превъзбужда от образа на Саддам Хюсеин, отпечатано върху санитарния продукт, срещат се американски долари, снимки на Буш или Бин Ладен. Популярна в Полша преди три години стана серията “Тоалетници” с отпечатани комикси за действащи политици. По време на социализма в страните от Източна Европа притежаването на тоалетна хартия очертава материалния и социалния статус на притежателя.
Стандартът е 90 милиметра
Стандартната ширина на ролката по света е 90 милиметра, у нас е популярна малко по-широка – 94-96 мм. На 115-120 милиметра са направени перфорации, които да улесняват късането. Пак стандартно една ролка съдържа около 200 къса. Най-разпространена и търсена е четирипластовата. Може да бъде бяла, естесвено сива или пастелно оцветена. Пазарните изследвания в САЩ показват, че средностатистическият американец използва на ден по 57 късчета. Изискванията към тоалетната хартия са такива, че да може да изтича с каналните води, но в някои райони на света като част от САЩ, Япония, България и Гърция например са въведени норми, допускащи по-малък диаметър на каналите, затова инсталациите не могат да се справят с тоалетната хартия и в местата за уединение са поставени кошчета.
Стандартната ширина на ролката по света е 90 милиметра, у нас е популярна малко по-широка – 94-96 мм. На 115-120 милиметра са направени перфорации, които да улесняват късането. Пак стандартно една ролка съдържа около 200 къса. Най-разпространена и търсена е четирипластовата. Може да бъде бяла, естесвено сива или пастелно оцветена. Пазарните изследвания в САЩ показват, че средностатистическият американец използва на ден по 57 късчета. Изискванията към тоалетната хартия са такива, че да може да изтича с каналните води, но в някои райони на света като част от САЩ, Япония, България и Гърция например са въведени норми, допускащи по-малък диаметър на каналите, затова инсталациите не могат да се справят с тоалетната хартия и в местата за уединение са поставени кошчета.
2 коментара:
научих много
[b]Привет Всем! [/b]
Я Екатерина Игнатюк... и это моя первая для начало запись в этом блоге.
Исходя из теории разумного эгоизма и как настоящая "эгоистка" расскажу немножко о себе любимой.
Я молода, здорова, небогата но стремлюсь, амбициозна, полна сил и энергии.
Живу счастливо, чего и Вам всем желаю.
У меня есть Интернет Клуб http://www.2nt.ru/users/katya (Какой дезодорант-антиперспирант оправдал ваши ожидания этим жарким летом? ) благодаря которому я наменрена помогать сохранять и улучшать здоровье людям.
Буду рада вас видеть у себя в клубе.
Предлагаю Вам [b][url=http://2nt.ru/go/teens.php]беспатные секс знакомства [/url][/b] и др, с огромным количеством информации по интересующей Вас теме. Для себя я обнаружила много интересного.
Публикуване на коментар