5 март 2008 г.

Пожарите и политкомисарите

"Фокус" пише, че депутатът Светослав Спасов е доволен от създаването на анкетна комисия за инцидента с влака София - Кардам. Спасов влага особени емоции, защото сред загиналите е близкият му приятел проф. Рашо Рашев. От една страна добре, че е професорът, че да "вдигне" малко ранга на произшествието. Дано не ме обвини някой в цинизъм, но явно и пред смъртта не всички са равни. Нито с парцелите във вестникарските страници, нито с парцелите на гробищата. Та, отплесвам се и да се върна на комисията. Ако иска да си свърши работата докрай, трябва да се върне поне на Октомврийската революция. Защото тогава се внедрява масово практиката политкомисари да застават начело на народното стопанство, а професионалистите са ги съкращавали физически или ги пенсионирали и ги пращали на лагер. След като изучат Ленинско-Сталинския подход към кадрите, членовете на анкетната комисия могат да се върнат вече на 1989 година и до наши дни, когато отново политкомисари застават начело на народното стопанство, прекръстено вече на пазарна икономика, а държавни и общински фирми стават хранилки за партии и техните лидери. Самият Спасов, заедно с жълтата водачка Юлияна Дончева се бяха заканили при първото царско управление да сменят 33 директори в Шуменско. И понеже помним като слонове, а където забравим, на помощ ни идва Uncle Google, можем да сме полезни в разследването. Така например Светльо Спасов може да поиска комисията да разследва какво са направили за БДЖ депутатите от НДСВ от Шуменския избирателен район през периода 2001-2005. Ако не се сети комисията и самият Спасов, готов съм да напомня. На 4 октомври 2003 година вестник "Сега" пише: Юлияна Дончева издига брат си за шеф на БДЖ. 17 жълти депутати (Светльо да се првери дали го има в списъка) се подписали че предлагат Иван Дончев Петков, брата Юлианин, за генерален директор на БДЖ. Целият текст на статията си го вижте сами. Аз ще подчертая само тоя абзац: Иван Дончев вече бе повишен през пролетта. От началник-отдел "Вагони" стана шеф на дирекция "Тракция", т.е. отговаря за вагоните и локомотивите. Опозицията посочи това като пример за роднинските назначения на НДСВ и ДПС. Какво искам да кажа в крайна сметка с този текст: Не може тези, които са палили огъня, да бъдат едновременно и пожарникари, които да го изгасят.

Няма коментари: