Еко боец
Той е... журналист, който винаги успява да вмъкне по една еко новина в сутрешната програма на популярно радио.
Светослав Николов е завършил английска филология, програмен директор и водещ на сутрешния блок на Jazz FM.
Светослав Николов е завършил английска филология, програмен директор и водещ на сутрешния блок на Jazz FM.
Заразява се с екоентусиазъм от... любовта си към природата. Първите си екостъпки прави в Англия по време на специализация в българската редакция на BBC, когато се научава да си събира разделно металните, стъклените и пластмасовите отпадъци. Убеден е, че всеки ще прави така, дори само веднъж да мине край площадка за балиране на отпадъци в София.Спестява въглеродни емисии на планетата, като... си е носил разделно събраните отпадъци до "Витошка", когато в квартала му все още не е имало жълта, зелена и синя кофа. Обяснява на продавачките, че не му е нужна торбичка, защото винаги си носи една в раницата. Използва единствено батерии, които се презареждат. Изключва климатика, когато излиза от стаята. Най-лесният начин хората да започнат да мислят по-зелено според него е... когато отворят очи за това как ден след ден унищожаваме природата. Вярва, че зеленото мислене ще стане част от ежедневието ни по финансови причини - енергията и горивата поскъпват, както и пластмасовите опаковки, защото и те се правят от петрол, а найлоновите пликчета на все повече места не са безплатни.Неговият личен пример за reduce.reuse.recycle се изразява в... кратки, но важни новини на тема устойчиво развитие, които вплита в сутрешната програма винаги, когато е на ефир. Защото е убеден, че хората са склонни да си променят навиците, но не го правят само от незнание. Малцина са тези, които постъпват така от глупост.Смята, че... потребителите имат много силно оръжие - своя избор на продукти, за които дават парите си. Ако са против изсичането на горите, не стават съучастници, като карат ски по писти в защитени територии. Колкото повече хора не си купуват неекопродукти, толкова повече бизнесът ще обръща внимание на своята отговорност към природата. Затова не си купува лампи от бамбук например, знаейки че листата на това дърво са 99% от диетата на пандите, а храната на тези животни все повече намалява.Оптимист е, защото... все повече и повече големи компании осъзнават, че е cool да си зелен. Например от киноверигата "Арена" съобщиха, че събират отпадъците разделно, "Овъргаз" предават използваната хартия за вторични суровини и така спасяват гори от изсичане, много фирми се включват в кампании по залесяване, а в магазините "Пикадили" има торбички за многократна употреба. И това е само началото.
Няма коментари:
Публикуване на коментар